четвртак, 22. јануар 2015.

ГОВОРЕ ВЕЛИКАНИ О ВЕРИ

Велики филозоф Имануел Кант вели:


- Ја тако чврсто и непоколебиво верујем да има Бога, да само кад бих видео да моја наука убија веру, одмах бих одбацио ту науку без устезања.
Али, ја сам увидео да наука не убија веру у Бога, него штавише поткрепљује и снажи. Оне магле које нас спречавају да видимо истину, и чине да иза њих наслућујемо многа чуда и авети - представљају неистину. Међутим, права наука која својом светлошћу разгони магле незнања и празноверице, чини да у чистој светлости угледамо право величанство Творца - Бога.1)




Велики научник светског гласа, енглески физичар, математичар и астроном Исак Њутн:


- Ред који влада у материјалним стварима доказ је да их је створила воља пуна интелигенције. Сасвим је разумљиво што их је онај, који их је створио, и уредио. Зато је противно свакој истинској философији тражити неки други узрок васионе него овај овде поменути, или тврдити да је васиона проистекла из хаоса помоћу обичних закона природе, па једном створена продужила да постоји вековима, благодарећи једино тим законима!2)
- Бог управља свим, не као душа васионе, него као Господ свега што постоји. Због те безграничне свемоћи Бог је и назван господарем васељене или Сведржитељем (Пантократором).3)


Добитник Нобелове награде за књижевност - руски књижевник Александар Солжењицин написао је молитву Богу 1962. год.

Она гласи овако:
Господе, како ми је с Тобом лако да живим! Како ми је лако да верујем у Тебе! Кад ми у недоумици стаје памет или затаји ум, када најпаметнији људи не виде даље од данашње вечери, и не знају шта треба урадити сутра - Ти ми шаљеш мирно поуздање да постојиш, и да ћеш се Ти побринути да не буду затворени сви путеви добра.
На врхунцу земаљске славе, с чуђењем се осврћем на тај пут, који никада сам не бих могао пронаћи, задивљујући пут преко безнађа - овамо одакле сам и ја успео да човечанству пошаљем адсјај Твоје светлости. И колико још буде потребно да је одразим. Ти ћеш ми дати. А што не стигнем значи наменио си другима.4)




1) Православни Мисионар из 1961, бр. 5 стр. 218
2) Њутн: Расправе о оптици, књига III.
3) Њутн: Математичка начела природне философије - закључак.
4) Православни Мисионар из 1970. године, бр. 6, стр. 268.


Нема коментара:

Постави коментар